luni, 19 august 2013

Ma plimb cu capul in nori

Imi place sa calatoresc. Pentru ca o calatorie aduce de la sine cunoastere si descoperiri. Cand calatoresti, descoperi locuri, oameni, obiceiuri, muzica, gastronomie (!!!:)). Descoperi culturi ale caror elemente se contureaza in tablouri specifice fiecarui loc, asociezi lumini si culori cu acel loc si le memorezi ca atare. Te intorci cu amintiri unice.


Mi-am inceput plimbarile prin lume cu destinatii "apropiate". Am vazut Italia de la nord la sud, am fost in vacanta in Corfu, am vizitat Viena. Toate din dorinta de a vedea ceva nou. Dupa aceea am inceput sa selectez destinatiile dupa interes, lasand de-o parte "moda" turistica. Si de atunci am fost ori cu un pas in urma trendului (diverse orase europene), ori cu unul sau doi in fata lui (Lanzarote, Madeira).

In unele locuri, care m-au fermecat - de exemplu Istanbul, m-am intors. In altele, desi mi-au placut, nu am mai ajuns. Alte destinatii chiar le-am ocolit, de multe ori pentru ca sunt extrem de populare.

Acum visez la vacanta mea de primavara. Cand la Bucuresti iarna inca se lupta cu primavara, mie imi place sa merg undeva la soare. Mi-am facut din asta un obicei in ultimii ani si intentionez sa-l pastrez. Chiar daca asta inseamna sa raresc tot mai mult plecarile din cursul anului si in loc de 4-5-6 vacante si minivacante pe an sa raman cu cea de primavara si una vara - care pentru mine ar putea sa insemne cate o saptamana la Sfantul Gheorghe an de an, fara sa ma plictisesc. Dar asta este o alta poveste :)

Pentru primavara lui 2014 am doua destinatii pe lista. La ambele ma gandesc si visez de mult timp. Ele se alterneaza si periodic cate una are castig de cauza in fata celeilalte, pentru ca mai apoi sa schimbe din nou pozitiile. Sa fie Insulele Azore sau Insulele Capului Verde?

Imi dau seama ca ma atrag insulele Oceanului Atlantic, de pe coasta de vest a Europei si Africii. Desi lumea e maaaaare, iar la acelasi cost al zborului catre Capul Verde as putea sa ajung sa zicem in insule din Caraibe sau in Asia de Sud-Est, nu ma grabesc inca spre acele colturi de lume. Sa fie oare si atractia Lisabonei (atat zborurile catre Azore, cat si cele catre Capul Verde trec prin Lisabona), care ma cheama iar si iar? ....

Apropo de plimbari, fecioarei din mine ii place sa tina o evidenta super detaliata a tuturor "hai-hui-urilor" finalizate. Cum harta de la TripAdvisor nu prea este pe placul meu, inca sunt in cautare de o harta pe care sa-mi insemnez toate destinatiile atinse. Voi ce harti folositi in acest scop? 

Citeam deunazi un articol despre tipologii de turisti si ma bucur ca nu m-am regasit in niciuna din categorii. Vi-l recomand si voua :)

2 comentarii:

  1. Mergem si noi in septembrie la Lisabona :D. Ai vreun sfat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Oho, as avea multe :) Dar iti dau un pont pe care nu-l gasesti in ghidurile turistice: http://lisbonfreetour.blogspot.ro/ E suuuuper fun, mai ales daca aveti vreme buna ;)

    RăspundețiȘtergere