miercuri, 27 noiembrie 2013

Al dente

In seara asta, la un bar american, unde lumea se aduna sa vada meciuri de fotbal. La masa de langa isi fac aparitia 3 italieni.
Redau pe scurt discutiile.

Dialog intre ei si chelner (evident, macaronarii in italiana, ca doar toata lumea trebuie sa-i inteleaga pe ei):
- Pasta ... (nu am retinut). Mi raccomando, e' molto importante che la pasta sia al dente!!! Dev'essere dura cosi (si bate cu degetul in masa), meglio cosi che molto ben fatta. E' moooolto importante, ok? Se non la puo' fare cosi, vado io a cucinarla. Io sono chef!!! Vado io e lo faccio vedere come si fa la pasta da noi.... si continua pe aceeasi tema, in timp ce ceillati doi ii tin isonul.
Chelnerul, printre dinti, dar destul de tare incat s-a auzit pana la masa noastra:
- Sa gatesti la tine in Italia, nu aici.

Eu, care pana atunci doar am ascultat discutia, nu m-am putut abtine sa nu ma intorc sa le vad fetele (vroiam sa vad daca l-au inteles pe chelner). Evident, cu un zambet in coltul gurii.
Dau comanda toti, chelnerul se retrage.

Macaronarul cel mai guraliv se intoarce catre noi si incearca un dialog cu mine:
- Scusatemi, ho visto che sorridevi prima, capisci l'italiano?
- ... Si...era troppo comica la situazione.. (a se traduce: sunteti mult prea prosti)
- Allora lo parli?
- ... Si (scurt si sec; a se traduce: tocmai ti-am vorbit pe limba ta, de ce d... ma mai intrebi?)
- Quando facciamo una carbonara?
- ... Una cosa???!!!??? (a se traduce: ne cunoastem? ne facem invitatii d-astea?)
- Una carbonara.
- Non mi piace la pasta (inainte sa intre ei tocmai imi luase chelnerul farfuria din care savurasem o portie de paste).
- Non ti piace il cibo italiano? Pasta...
- NO
- Ah.. bene... eh, scusa...

In acest moment m-am intors la discutia noastra, intrerupta de "politicosul" macaronar. Ei, in schimb, si-au continuat discutia pe tema de mai sus. Si au continuat sa priveasca lung, pana cand am iesit pe usa.
Mi-am amintit de ce nu-mi face nicio placere cand intalnesc grupuri de-ale lor...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu